مدرسه ج .ا .ایران در کویته
سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, :: 7:56 ::  نويسنده : کرامت کاظمی

 

به نام خدا

دهه فجر مبارک

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است روز آمده تاج لاله بر سر زده است

با آمدن امام بر کشور ما خورشید حقیقت ز افق سر زده است

 

گلبوته عشق شکفت و بلبل حدیثی تازه گفت، پنجره های دیدگان ما، به تپشی شورانگیز روی آوردند و گوش هامان نغمه ای نو و دلکش شنید. دل های امیدوار و جان های مشتاق، دستان خویش را به سمت آمدن نور گشودند. و تو آمدی و وصل دوست روزی ما شد . هاله ای از عطر آن گل غایب را برگرداگرد چهره ات دیدیم و آهنگ هماهنگی از صدای قدم های استوار و مصمم ات شنیدیم. اینک حنجره های بلبلان، نوای مرغان عشق و فریاد همه یاران این است که «امام آمد». روح خدا آمد و بهار آفرینِ قرن ها ی خزان آمد.

سلام بر تو ای مطلعِ فجر. ای سپیده سحر، ای انفجار نور، خوش آمدی. خوش آمدی که با آمدنت زنجیرهای سنگی از گردنمان گسیخت، کمرهای خمیده مان راست شد، بر لب های پژمرده مان شکوفه های تبسم نشست، در قلب های سوخته مان گلبوته های عشق و امید رویید و بر گونه های زردمان گلخنده های شادی نمودار شد. خوش آمدی که با مقدمت، عطر آزادی به جای بوی باروت در فضای میهن اسلامی مان پیچید و قفس ها شکسته شد. خوش آمدی که با آمدنت، سوز و سرما از شهر و دیارمان گریخت. خوش آمدی ای فجر پیروزی. تو طلوع آزادی وطن، بارش مهتاب، ترانه عشق، نردبان عروجی. مقدمت را گرامی می داریم و پیامت را پاسداری می کنیم . خوش آمدی، بمان و همچنان جاودانه باش.

فاصله شب تاریک حکومت طاغوت، تا صبح روشن فجر صادق انقلاب، ده روز خدایی بود، شبهایش همه شب قدر. آری «دهه فجر» . پس از آن ده روز، سپیده روشن جمهوری اسلامی دمید. «کلمة اللّه » بر فراز زمان جای گرفت و کاخ هایی که به قیمت ویرانی کوخ ها بر پا شده بود، به دست کوخ نشینان سقوط کرد و محشری عظیم از اراده مؤمنان مصمم و مشیّت تحول آفرین خدا پدید آمد. دیو گریخته بود که فرشته در آمد. امام در پیام خدایی اش و با دم مسیحایی اش در شهیدآباد «بهشت زهرا»، در «صور انقلاب» دمید و مردم را جان بخشید.

بزرگداشت پیروزی انقلاب و یوم اللّه 22 بهمن به معنای بزرگداشت آرمان های اسلامی و اعتقادات دینی است، که جوهره انقلاب را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر حضور آگاهانه در صحنه هایی این چنین، از مصادیق پاسداری از ریشه های انقلاب است.

اینک بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد . انقلابی که کم ترین اثر آن، تجدید هویت دینی مسلمانان و ایجاد زمینه های خودسازی برای آنان بود. بی تردید امروزه همه ما بیش از هر زمان دیگر به خودسازی معنوی و روحی، محتاجیم و باید یکیایک ملت ما در این زمینه، اهتمام کنند. برای احیای این ارزشها و اصول معنوی در جامعه اصلاح خود بر دیگران تقدم دارد و به فرموده حضرت امام جعفر صادق (ع) « با اعمال خود مردم را به سوی خوبیها بخوانید و دعوت گر زبانی نباشید . »

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در هنگام بازگشت از جنگی فرمودند : « جهاد اصغر پایان یافت، جهاد اکبر باقی است. » امروزه روز جهاد اکبر و مبارزه با هواهای نفسانی و خودسازی است و اگر ملت ما از این مهم فاصله بگیرند، هر چند به شکوفایی اقتصادی و رشد علمی هم برسد، سودی نکرده است؛ همچنان که در دنیا کشورهای مترقی بسیاری وجود دارد که علی رغم پیشرفت های اقتصادی و علمی، به دلیل فقدان معنویت، مردمشان به اضطراب و عذاب های روحی و روانی بسیاری دچارند.

سالگرد پیروزی انقلاب بار دیگر یاد « الله اکبر » های برخواسته از دل و جان ، باز هم گرامیداشت سالگرد انقلاب و باز هم دهه ی فجر دیگر . کم نیست ! سال‏ها از آن فتح عظیم می‏گذرد. سال‏ها از آن حماسه‏ها، شهادت‏ها، فداکاری‏های مردم و رهبری‏های علی‏گونه امام می‏گذرد . پس از 33 سال، خوب است به کارنامه چندین ساله خود نگاهی مجدد بیفکنیم. مبادا دفترهای عشق و خلوص بسته شود و کتاب‏های ایمان و معنویت و فداکاری، به طاقچه فراموشی گذاشته شود و غبار غفلت روی آن را بپوشاند .

خداوندا فرموده ای : که سرنوشت هر قومی را به خودشان نهادیم. و به ملت ایران لطف نمودی تا با رهبری مردی از تبار خوبان، انقلابشان به ثمر رسد و اینک که زیر چتر ولایت، این قوم تکیه گاهی جز نیروی الهی ندارد ایشان را مستدام و پیروز فرما و شر دشمنانش را به خودشان باز گردان .

مجتمع آموزشی ج . ا . ایران در کویته پاکستان بمناسبت سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی ایران و تقارن آن با هفته وحدت میلاد پر نور پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و سلاله ی پاک آن حضرت رئیس مذهب جعفری امام صادق (ع) ، ویژه برنامه های خاصی را در سطح مدارس ج . ا . ایران درکویته مطابق با صورت جلسه ستاد دهه ی فجر انقلاب اسلامی مورخ 16/11/90 شماره 297 برگزار نمودند . با توجه به مفاد جلسه مقرر گردید :

‌أ. در کلیه مدارس تحت پوشش با توجه به تقارن دهه فجر و هفته وحدت مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی و علمی برگزار گردد و منتخبین در روز اجرای مراسم مورد تشویق قرار گیرند .

  • رشته های ورزشی : فوتبال ، والیبال ، بدمینتون ، تنیس ، شطرنج ، طناب کشی به تناسب جنس و سن دانش آموزان .
  • رشته های هنری و فرهنگی : مقاله نویسی ، کتابخوانی ، روزنامه دیواری ، قرآن ، طراحی و نقاشی ، سرود و نمایش .
  • برترین های درسی و اخلاقی نوبت اول و دانش آموزان فعال و ساعی .

‌ب. اجرای مراسم

  • مدرسه سلمان فارسی صبح روز 18/11/90 رسول اکرم صلی الله علیه و آله عصر روز 18/11/90
  • مدرسه الزهرا سلام الله علیها صبح روز 19/11/90 مدرسه علامه اقبال عصر روز 19/11/90
  • مدرسه خدیجه کبری سلام الله علیها صبح روز 20/11/90 مدرسه توحید عصر روز 20/11/90
  • مدرسه فجر عصر روز پنجشنبه 20/11/90

‌ج. موارد متفرقه

  • 25% از کل دانش آموزان (حدود 400 نفر) برنامه ها مورد تشویق قرار گیرند .
  • پذیرایی بصورت کلی تهیه و توزیع می گردد .
  • جهت دعوت از مدعوین از قبل هماهنگی لازم صورت گیرد .
  • در اجرای مراسم و و محل آن کلیه نکات امنیتی لحاظ گردد .
  • در تهیه جوایز مدارس می توانند با توجه به سن و جنس دانش آموز راساً اقدام نمایند .
  • همکاران فعال و ساعی در هر مدرسه مورد تشویق قرار گیرند .
  • برپایی نمایشگاه و جشنواره پخت غذا در هر مدرسه با توجه به سلیقه همکاران .
  • در ایاب و ذهاب دانش آموزان و همکاران جهت اجرای برنامه ها ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شود .
  • مقرر گردید آقای محمد رضا مرادی نسبت به سازماندهی همکاران در اجرای برنامه ها با مدارس هماهنگی لازم انجام دهد .
  • مقرر گردید مدارس به تناسب روز های هفته گزارش اجرای مراسم را بر روی وبلاگ قرار دهند .

لازم به ذکر است با توجه به عنایات سرکنسول محترم ج . ا . ایران درکویته جناب حاج آقای یحیوی که در سال گذشته برای تمامی دانش آموزان مجتمع لباس فرم مدرسه را بمناسبت دهه فجر اهداء نموده بودند ، امسال نیز یک هدیه ی ارزشمند دیگر نیز قرار هست از جانب ایشان اهداء گردد و همچنین با بذل توجه دفتر مدارس خارج از کشور ، قرار است « طرح سلامت » در سطح مجتمع کویته اجرا گردد . محتویات این طرح شامل است بر چک آپ یکایک دانش آموزان توسط پزشک و نیز انجام واکسیناسیون هپاتیت . که جا دارد از مساعی جمیله ی سرکنسول محترم جناب حاج آقای یحیوی ونیز همکاران عزیز در دفتر مدارس خارج از کشور و مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پاس خدمات ارزشمند آنها به جامعه اسلامی کمال قدردانی و سپاس را به عمل آوریم .

« و من الله توفیق »

کرامت کاظمی

مدیر مجتمع آموزشی ج . ا . ایران درکویته

 

مراسمات دهه ی فجر انقلاب اسلامی در مجتمع آموزشی ج . ا . ایران در کویته به روایت تصویر

سال تحصیلی 91-90

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: